2009. július 13., hétfő

ma első portugálóra - eu tenho sapatas vermelhas, kivéve ha ennek semmi értelme. ezt az egészet nagyon mediterrán sztájlba veszik, soha senki nem tudja, pontosan mikor van az óra, és holnap "kivételesen" lehet nem akkor lesz mint általában. de elvileg minden nap délelőtt és délután is ezt kéne tolnunk, szóval remélem így fogik lenni.


igen, ha már itt tartunk. kicsit tartok attól, hogy mindig mindenkihez angolul fogok beszélni, bár ha elkerülök innen a végleges helyemre augusztustól, akkor lehet, h én leszek az egyetlen külföldi, és akkor tárgytalan a következő kérdésem, miszerint: van-e tippetek, tapasztalatotok, hogy milyen formákban lehet a leghatékonyabban helyben nyelvet tanulni, vegyülni a helyiekkel (egy olyan valakinek, aki nem megy oda bárkihez pacsizni az utcán, érted). kommentbe emailbe lécci.

tegnap a világ végén voltunk piknikezni, valahol a spanyol határig elautóztunk kb 40 percre, és onnan még fél óra gyaloglás a folyó völgyébe, ami már hivatalosan is a világ vége, és még átlátszó a víz.

most vegakaja főző workshop (igazibol pizzat főzünk vacsorára), és tekintve h mondanivalóm továbbra is kevés van, jobbra el.

3 megjegyzés:

jj írta...

sapatos vermelhos, de amugy kircsi. nalunk is pizza lesz ma, agyagkemenceben.

SMor írta...

nekem a helyi zenekar jött be, ott senki nem beszélt angolul. ha nem játszol semmin, ott a helyi énekkar. ha hangod sincs, hímezz, vagy mittudomén... fitnesszklub közösen elköltött kímélő vacsikkal. anglia meg franciaország tele van ilyenekkel, portugáliát nem tudom.

amúgy meg én sem voltam ilyen utcán leszólítós, aztán elkezdtem és belejöttem, úgyhogy lehet változni, ha muszáj.

a másik meg, hogy azokkal is beszélj portugálul, akik beszélnek angolul. ne félj, hogy hibázol, mert csak örülnek, ha próbálkozol. és kérd meg, hogy ők se beszéljenek angolul hozzád. szar lesz és idegesítő, nem fogod tudni kifejezni magad, folyamatosan keresni fogod a szavakat, még a legegyszerűbb kommunikáció is óriási szellemi erőfeszítéseket fog igényelni. de hosszú (nem is olyan hosszú) távon megtérül.

harry írta...

capoeiracsoport... tényleg naon jó, már ha oda tudsz jutni. ez most megin bevált nekem.